Descrição
The main objective of this article is to show how students and teachers can have a unique pedagogical activity when participating in the preparation for the Scenography Student Exhibition that takes place in the Czech Republic every four years, the Prague Quadrennial. By privileging the didactic process and not the dispute for the selection for the exhibition at the stand in Prague, in the curatorial process of 2011 it was possible to see that the procedure, the development, the preparation, can be as or more significant than the result to be seen by the public. The article also presents statistical data about the students who participated in that edition and how their careers are today. KeywordsStudent Exhibition. Scenography. Prague Quadrennial.||O objetivo principal deste artigo é mostrar como alunos e professores podem ter uma atividade pedagógica sem igual ao participar da preparação para a Mostra das Escolas de Cenografia que acontece na República Tcheca de quatro em quatro anos, a Quadrienal de Praga. Ao privilegiar o processo didático e não a disputa para a seleção para a exposição no stand em Praga, no processo curatorial de 2011 é possível perceber que o processual, o desenvolvimento e a preparação podem ser tão ou mais significativos que o resultado a ser visto pelo público. O artigo apresenta ainda dados estatísticos sobre os alunos que participaram daquela edição e de como está a carreira de cada um deles hoje. Palavras-chavesMostra dos Estudantes. Cenografia. Quadrienal de Praga.