Descrição
The paper presents the academic experience of a sociologist within the School of Education of Universidade Federal do Ceará, seen as an interdisciplinary space, of projects development, research groups and teacher training. It is based on the methodological recommendations of Justino Magalhães (2004) and is supported by records of memories from managers and teachers of the institution focused, like Antonio Martins Filho (1996) and Paul Elpídio de Menezes Neto (2011), which have autobiographical components. It presents a selection of teachers’ memories and impressions since 1986, when UFC and the author were 30 years old. It concludes that both were in the young stage of life, nurturing challenging dreams and creative plans for the future.||Apresenta a experiência acadêmica de uma socióloga na Faculdade de Educação da Universidade Federal do Ceará (UFC), vista esta como espaço de interdisciplinaridade, concepção de projetos, grupos de pesquisa e formação docente. Tem apoio nas recomendações metodológicas de Justino Magalhães (2004) e suporte em registros de memórias de gestores e docentes da instituição enfocada, a exemplo de Antônio Martins Filho (1996) e Paulo Elpídio de Menezes Neto (2011), que têm componentes autobiográficos. Apresenta uma seleção de memórias e impressões docentes, desde o ano de 1986, quando a UFC e a autora contavam com 3 décadas de vida. Conclui que ambas estavam na fase jovem da vida, que alimenta sonhos desafiadores e criativos planos de futuro.