-
WorldView: Cultural Intersections in Contemporary Art||WorldView: Interseções Culturais em Arte Contemporânea
- Voltar
Metadados
Descrição
WorldView: Cultural Intersections in Contemporary Art is an art education program that allows K-12 students to engage in global cultural learning through arts learning. Each year, WorldView examines a new theme with social impact around the globe, and inserts experience with work by a contemporary artist and study as a way for learners to access and explore both pertinent global issues and topical contemporary art. Through WorldView, learners and educators engage creatively with a different social issue each year. This article will examine the program’s methods and practice, featuring WorldView: Brazil, a programmatic collaboration within the Wexner Center for the Arts. The WorldView: Brazil program incorporated Brazilian visual arts and film by centering on Cruzamentos: Contemporary Art in Brazil (exhibition), Doméstica (film by Gabriel Mascaro), and Wasteland (film by Lucy Walker). The program created a layered learning experience with art, culture, identity, social studies, and humanities. ||WorldView: Intersecções Culturais em Arte Contemporânea é um programa de aprendizagem que permite a alunos participarem em aprendizagem culturais globais através das artes. Cada ano, WorldView examina um tema novo de impacto social global e insere experiências com o trabalho de um artista contemporâneo como uma forma dos alunos acessarem e explorarem simultaneamente questões globais atuais e conceitos da arte contemporânea. Através de WorldView, alunos e educadores se engajam criativamente com questões sociais diferentes. Este artigo examinará os métodos e práticas do programa, apresentando WorldView: Brazil, uma colaboração programática do Wexner Centro das Artes. O programa WorldView: Brazil incorporou artes visuais e filmes brasileiros, centrando-se em Cruzamentos: Arte Contemporânea no Brasil (exibição), Doméstica (filme por Gabriel Mascaro), e Wasteland (filme por Lucy Walker). O programa criou uma experiência de aprendizado que integrou arte, cultura, identidade, estudos sociais, e humanidades.
ISSN
2357-9854
Periódico
Autor
Edwards, Dionne Custer
Data
30 de dezembro de 2018
Formato
Identificador
https://seer.ufrgs.br/gearte/article/view/89345 | 10.22456/2357-9854.89345
Idioma
Relação
https://seer.ufrgs.br/gearte/article/view/89345/51626 | /*ref*/BERSSON, Robert. Why Art Education Lacks Social Relevance: A Contextual Analysis. Art Education, v. 39, n. 4, p. 41–45.1986, JSTOR, JSTOR, www.jstor.org/stable/3192988. | /*ref*/DOMÉSTICA. Dir. Gabriel Mascaro. Perf. Flávia Santos Silva, Helena Araújo, Dilma dos Santo Souza, Lucimar Roza. FiGa Films, 2012. | /*ref*/GAUDELIUS, Yvonne & SPEIRS, Pegg. (Eds.) Contemporary Issues in Art Education. Upper Saddle River, NJ: Pearson. 2002. | /*ref*/HORRIGAN, Bill; VERNANCIO FILHO, Paulo; LANGE, Jennifer; TEJO, Christiana & STULTS, Chris. An Idea in the Hand and a Camera in the Head. In: BREMNER, A. & SHAFER, R. (Eds.), Cruzamentos: Contemporary Art in Brazil. Columbus: Wexner Center for the Arts, 2014. (pp. 153- 163) | /*ref*/LAVE, Jean; WENGER, Etienne. Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation. New York: Cambridge University Press. 1991. | /*ref*/ROSENBLUM, Paula. The Popular Culture and Art Education. Art Education, v. 34, n.1, p. 8-11. doi: 10.2307/3192515. 1981.
Direitos autorais
Direitos autorais 2018 Revista GEARTE | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Revista GEARTE; v. 5, n. 3 (2018): Diálogos entre o Ensino de Artes Visuais no Brasil e em outros contextos | Revista GEARTE; v. 5, n. 3 (2018): Diálogos entre o Ensino de Artes Visuais no Brasil e em outros contextos | 2357-9854
Assuntos
Aprendizagem Global. Aprendizagem de Artes. Arte Contemporânea. Filme. Brasil. | Global Learning. Arts Learning. Contemporary Art. Film. Brazil.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion