-
Generating Self: Catechizations in Poetry||Geração de si mesmo: catequeses na poesia
- Voltar
Metadados
Descrição
As a means to develop Canadian economic security, more attention in the last decade has been given to supporting the creative economy and building Canadian creative capacity. One of the stumbling blocks to nurturing the growth of creativity is the popular belief that creativity is innate. Research refutes this dated notion; What is lacking are explanations of strategies and pedagogical practices for researchers and learners to engage in, to enable them to begin to see themselves as creative. This paper focuses on the procedural steps and possibilities of a creative process called the Catechization Process. This work stems from the Parallaxic Praxis Model wherein investigations take place through arts-making. In this explanation, We share seven response poems created in the Catechization Process to theorize the imaginative space of producing knowledge through creative inquiry. When researchers can imagine themselves as creative and experimenting with new strategies for generating new ideas, their work will open new possibilities for understanding.
||Neste artigo, os autores ilustram como os sujeitos criativos podem usar um aspecto específico do modelo Praxis Parallaxic da PaulineSameshima, o “Processo de Catequização”. Eles descrevem os passosprocessuais e as possibilidades de catequese, um processo que a Sameshima desenvolveu para promover o significado e a geração de criatividade na pesquisa. O processo beneficia sujeitos criativos em vários campos e pode ser aplicado sempre que as investigações ocorrem por meio da criação em artes. Nesta explicação, os autores compartilham sete poemas de resposta criados no Processo de Catequização para teorizar o espaço imaginativo de produzir conhecimento por meio da investigação. Quando pesquisadores podem se imaginar como sujeitos criativos e experimentam mais estratégias para gerar novas ideias, seu trabalho abre novas possibilidades de compreensão.
ISSN
2447-2484
Autor
Wiebe, Sean | Sameshima, Pauline
Data
2 de dezembro de 2017
Formato
Identificador
https://periodicos.unb.br/index.php/revistavis/article/view/20656 | 10.26512/vis.v16i2.20656
Idioma
Fonte
Revista VIS: Revista do Programa de Pós-Graduação em Arte; v. 16 n. 2 (2017); 140-155 | 2447-2484 | 1518-5494
Assuntos
Pesquisa poética. Paralaxic praxis. Processo de catequização. Pesquisa integrada em artes. Propulsão de criatividade | Poetic inquiry. Blinded. Blinded. Arts integrated research. Creativity propulsion
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion