Descrição
This article is about learning assessment for continuous progression system, and it analyzed 22 reports for master and doctorate levels over the period of 2000-2010. It is an academic review and the following information was obtained through the entire reading of texts: bibliographic reference, text structure, methodological procedures, objectives, theoretical framework, conclusions, abstract quality and debate contributions. It has been found that the referred reports did not mention the ones previously written on the same subject and there had been no contribution for news findings. It has been concluded that future work on this topic ought to talk about those aspects which have not yet been mentioned on the analyzed researches as follows: the establishment of relations between the data of empirical research and the broader context of Brazilian education and the improvement of the data analysis and interpretation. Therefore, it is important to emphasize that the research of the academic production review may bring valuable contributions for further studies.||En este artículo se analizan 22 tesis y disertaciones producidas durante el periodo de 2000 a 2010, sobre el sistema de evaluacion escolar de progresion continua. Se trata de un trabajo de revision academica, de una lectura minuciosa de textos y recoleccion de informaciónes, tales como: referencia bibliografica, estructura de trabajo, procedimientos metodologicos, objetivos, marco teorico, conclusiones, resumen y calidad de las contribuciones al debate. Se verifico que los trabajos hicieron poca referencia a las investigaciónes correlativas y casi no trajeron nuevas contribuciones. Se concluyo que las futuras investigaciónes academicas sobre este tema deben avanzar en aspectos poco desarrollados en los trabajos analizados como el establecimiento de relaciones entre los datos de la investigación empirica y el contexto mas amplio de la educacion brasileña y profundizar el analisis e interpretacion de datos. Para ello, los analisis de revision de la produccion academica pueden aportar contribuciones importantes.||Neste artigo sao analisadas 22 teses e dissertacoes produzidas no periodo de 2000 a 2010 sobre avaliação escolar no regime de progressao continuada. E um trabalho de revisao de produção academica, com leitura completa dos textos e coleta das seguintes informações: referencia bibliografica, estrutura do trabalho, procedimentos metodologicos, objetivos, referencial teorico, conclusoes, qualidade do resumo e contribuicoes para o debate. Verificou-se que os trabalhos fizeram pouca referencia às pesquisas correlatas e quase nao trouxeram novas contribuicoes. Concluiu-se que futuros trabalhos sobre essa tematica devem avancar em aspectos pouco desenvolvidos nas pesquisas analisadas como o estabelecimento de relacoes entre os dados da pesquisa empirica e o contexto mais amplo da educação brasileira e o aprofundamento da analise e interpretação dos dados. Para isso, as pesquisas de revisao da produção academica podem trazer contribuicoes importantes.