Descrição
This paper has as aim to relate experiences lived during the Teacher Training of the History course of the State University of Santa Catarina. The activities have been developed in a class of the first grade of secondary school of the night shift of the Basic Education School Leonor de Barros in city of Florianópolis. Discussing the question of medieval Christianity, methods of teaching have been used which permitted the analysis and discussion of the historic sources and/or problematic objects by the history, such as videos, images, texts, etc. In this sense, this essay contributes for the discussions about the school curriculum and of the teaching of history in the city of Florianópolis.||Este ensaio tem por objetivo relatar as experiências vividas durante o Estágio de Docência do curso de História da Universidade do Estado de Santa Catarina. As atividades foram desenvolvidas em uma turma do primeiro ano do Ensino Médio do período noturno da Escola de Educação Básica Leonor de Barros, na cidade de florianópolis. Discutindo a questão da cristandade medieval, foram utilizados métodos de docência que permitiram a análise e discussão de fontes históricas e/ou objetos problematizáveis pela história: como videos , imagens, textos, etc. Nesse sentido, esse ensaio contribui para as discussões acerca do curriculo escolar e do ensino de história na cidade de Florianópolis.