-
WATCHMEN E O DISCURSO DISTÓPICO DO “BEM MAIOR”
- Voltar
Metadados
Descrição
Considered for the critical one as the workmanship cousin of graphic novel authorial, Watchmen, of the English Alan Moore, circulates for interdisciplinary questions in an alternative version of years 80. The present work focuses in the interdiscursive construction of the argument of the “well biggest one”, that it serves of justification for the use of extreme measures with the society. Such present speech in the outcome of the Graphic Novel if configures as a distopic project, that exceeds subjective points in favor of a totalitarian collective, reasonable ahead of the conditions of production of the nuclear paranoia of the Cold War.
||Considerada pela crítica como a obra prima do quadrinho autoral, Watchmen, do inglês Alan Moore, circula por questões interdisciplinares em uma versão alternativa dos anos 80. O presente trabalho foca na construção interdiscursiva do argumento do “bem maior”, que serve de justificativa para a utilização de medidas extremas com a sociedade. Tal discurso presente no desfecho da História em Quadrinhos se configura como um projeto distópico, que ultrapassa pontos subjetivos em prol de uma coletividade totalitária, plausível diante das condições de produção da paranóia nuclear da Guerra Fria.
ISSN
1807-6971
Autor
Ribas Borges Teixeira, Níncia Cecília | de Souza Correa, Wyllian Eduardo
Data
30 de junho de 2009
Formato
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2009 Fênix – Revista de História e Estudos Culturais
Fonte
Fênix - Revista de História e Estudos Culturais; v. 6 n. 2 (2009): DOSSIÊ “SANDRA JATAHY PESAVENTO: A HISTORIADORA E SUAS INTERLOCUÇÕES”; 1-21 | 1807-6971 | 1807-6971
Assuntos
Watchmen | Graphic Novel | Cold war | Analysis of discourse | Watchmen | História em Quadrinhos | Guerra Fria | Análise do Discurso
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | Avaliado pelos pares