Descrição
This article aims to present a proposal of teaching intervention with the help of Geogebra software for the learning of quadratic function in the 9th year of Elementary School. The
theoretical framework was based on the ideas of Raymond Duval’s Theory of Representation Registers, regarding the articulation between different forms of registers. The methodology consists in the elaboration of a proposal of intervention of teaching, in which a quadratic function approach is presented with the aid of the Geogebra software, in light of the Theory of Registers Semiotics Representation. With this, the intervention proposal aims to provide a greater understanding of the concept of quadratic function, the search for a global apprehension of content so that students can continue their studies with a good foundation of quadratic function content.||Este artigo tem como objetivo apresentar uma proposta de intervenção de ensino com o auxílio do software Geogebra para a aprendizagem de função quadrática no 9º ano do
Ensino Fundamental. O referencial teórico foi pautado nas ideias da teoria dos Registros de Representação de Raymond Duval, no tocante à articulação entre diferentes formas de
registros. A metodologia consiste na elaboração de uma proposta de intervenção de ensino, na qual se apresenta uma abordagem de função quadrática com o auxílio do software
Geogebra, à luz da Teoria dos Registros de Representação Semiótica. Com isso, a proposta de intervenção visa um maior entendimento do conceito de função quadrática e a busca por uma apreensão global do conteúdo, a fim de que os estudantes possam dar prosseguimento aos seus estudos com um bom embasamento do conteúdo de função quadrática.