-
When the intention to be communicated surpasses 140 characters||Quando a intenção de comunicar supera 140 caracteres
- Voltar
Metadados
Descrição
The article is the result of the monograph #Eadsunday: E-Learning in Discussion on Sundays - a case study of a successful experience on Twitter, performed as the final work requirement of the course Communication, Education and Language of the Programa de Pós- Graduação de Ciências da Comunicação (PPGCOM) by Universidade de São Paulo (USP), given by Professor Adilson Citelli. His focus educomunicativo is part of the assimilation of this tool by educators, identifying their technological and demographic profile at the same time, comparing this with that language that are used in the form of distance education. The research result was presented at the Conference on Computers in Education Online <http://www.coied.com> between 07 and 19 February 2011, in an e-poster||O artigo é resultado da monografia #Eadsunday: Educação a Distância em discussão aos domingos – um estudo de casode uma experiência bem-sucedida no Twitter, realizada como exigência de trabalho de final da disciplina Comunicação, Educação e Linguagem do Programa de Pós-graduaçãoem Ciências da Comunicação (PPGCOM) da Universidade de São Paulo (USP), ministrada pelo professor Adilson Citelli. Seu foco educomunicativo insere-se na apropriação da linguagem dessa ferramenta pelos educadores, identificando seu perfil demográfico e tecnológico, ao mesmo tempo, comparando essa linguagem com aquela a que estão acostumados na modalidade de educação a distância. O resultado da pesquisa foi apresentado na Conferência Online de Informática Educativa <http:// www.coied.com>, entre os dias 07 e 19 de fevereiro de 2011, através de um e-poster.
ISSN
0104-6829
Periódico
Autor
Pereira, Antonia Alves
Data
30 de dezembro de 2012
Formato
Identificador
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44893 | 10.11606/issn.2316-9125.v16i2p125-132
Idioma
Fonte
Comunicação & Educação; v. 16 n. 2 (2011); 125-132 | Comunicação & Educação; Vol. 16 No. 2 (2011); 125-132 | Comunicação & Educação; Vol. 16 Núm. 2 (2011); 125-132 | 2316-9125 | 0104-6829
Assuntos
Educomunicação | Twitter | linguagem | polifonia | educação a distância. | Educommunication | Twitter | language | polyphony | distance training.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion