Descrição
The aim of this paper is to show how unilateral communication has changed with the insertion of the audience in the message-production process. The internet comes as an important pivot of transformation, acknowledging to the user the power of interaction. Following this trend, other media, such as the television, look for more interactivity with its audience, even though television cannot be considered an interactive media in its essence. In the present paper we analyze as research object the “Current TV”, an American television channel broadcasted by satellite and cable, which also is available on the internet. It has as value the inclusion of the audience in the messageproduction process. Therefore, we realized that the channel here studied innovates while focusing on the mutual interaction, and not only on the reactive interaction.||Por meio deste trabalho, pretendemos mostrar como a comunicação unilateral vem se modificando através da inserção do público no processo de produção do comunicado. A internet aparece como grande pivô de transformação, garantindo ao usuário o poder de interagir. Seguindo essa tendência, os outros meios, como a televisão, buscam maior interação com o seu público, ainda que ela não seja um meio de comunicação interativo em sua essência. Neste artigo, analisamos, como objeto de pesquisa, a Current TV, uma televisão americana via satélite e a cabo, que também está presente na internet, e tem como proposta a inclusão da audiência no processo de produção do conteúdo transmitido por ela. Percebemos, assim, que a emissora ora citada inova quando foca na interação mútua, e não apenas na reativa.