Descrição
In the last decades, the advent of technology in the media has led advertising agencies to adopt new ways of producing and delivering messages to advertising brands and their products and services, such as packaging marketing, branded content, live experience. This paper discusses the use of one of these intensely explored advertising strategies in present times, namely product placement, supporting us by Byung-Chul Han’s reflections in his work The Salvation of the Beautiful (2019). Our theory signals that advertising, in order to cater to the unspecified consumer (the one in which nothing is sculpted or fixed), has also become “flat”, thanks above all to its “veiling aesthetics”.||A expansão tecnológica das últimas décadas no campo midiático levou as agências de publicidade a adotarem novas formas de produzir e veicular mensagens para as marcas anunciantes e seus produtos e serviços, como o embalde marketing, o branded content, a live experience, entre outras. Discutiremos a utilização de uma dessas estratégias publicitárias frequentemente exploradas nos tempos atuais, o product placement, apoiando-nos nas reflexões de Byung-Chul Han em sua obra A salvação do belo (2019). Nossa “tese” sinaliza que a publicidade, para atender ao consumidor sem caráter (aquele no qual nada se esculpe ou se fixa), tornou-se também “lisa”, graças sobretudo à sua “estética de velamento”.