Descrição
In activities developed in the projects Mar de Histórias and A.R.T.E. 2 , the perception of the line is viewed/analyzed in its poetic possibilities, as a compositional element and in different supports. The experimentation started in regular undergraduate classes, in the discipline Creation of Shape, generated proposals for practices with the Creativity Workshop on Shape, by dealing with the use of the line by different artists, throughout the history of art, applied in the Center for Mathematical and Nature Sciences (CCMN) of the Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ).||En las actividades desarrolladas en los proyectos Mar de Cuentos y A.R.T.E. 2 , se trabaja la percepción de la línea en sus posibilidades poéticas, como elemento compositivo y en diferentes soportes. La experimentación iniciada en las clases regulares de graduación, en la disciplina Creación de la Forma, generó propuestas de prácticas con el taller Creación de la Forma, abordando el uso de la línea por diferentes artistas, a través de la historia del arte, aplicado en el Centro de Ciencias Matemáticas y de la Naturaleza (CCMN) de la Universidad Federal de Río de Janeiro. (UFRJ).||Em atividades desenvolvidas nos projetos Mar de Histórias e A.R.T.E. 2 , a percepção da linha é trabalhada em suas possibilidades poéticas, como elemento compositivo e em diferentes suportes. A experimentação iniciada nas aulas regulares de graduação, na disciplina Criação da Forma, gerou propostas de práticas com a oficina Criação da Forma, ao tratar sobre o uso da linha por diferentes artistas, através da história da arte, aplicadas no Centro de Ciências Matemáticas e da Natureza (CCMN) da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ).