Descrição
This essay analysis how the identifications work in advertisement in the mediatization scene. For such, we propose that through social representations in campaigns the advertisement can organize senses which will orient these identifications. In this way, we try to show how advertisement relates to the creation of this new social environment which is mediated society. To think about the subject, the text was structured in three parts: at the first part we approached the mediatization concept; at the second, we described how social representations work. At last, at the third part, we analyzed the advertisement as an identification field in mediatization context.||Este ensaio analisa como se dão as identificações na publicidade dentro do cenário da midiatização. Para tanto, propomos que é através das representações sociais presentes nas campanhas que a publicidade pode organizar sentidos que vão orientar estas identificações. Dessa forma, buscamos mostrar como a publicidade se relaciona com a criação dessa nova ambiência social que é a sociedade midiatizada. Para refletir sobre o assunto, o texto foi estruturado em três partes: na primeira abordamos o conceito de midiatização; na segunda descrevemos o funcionamento das representações sociais. E, enfim, na terceira, analisamos a publicidade como um campo de identificações no contexto da midiatização.