Descrição
The social permeability of photography has been propelled by the cameras connected to the dynamics of social media, evidencing a contemporary phenomenon based on an intense synergy between image, technology and subjectivity. To support the debate on this scenario, this article intends to develop a theoretical triangulation between Vilém Flusser (2008), Bruno Latour (1994) and Régis Debray (1994), proposing to establish interpretative paths for the current universe of photographic production and circulation understood as technoimage, which also represents a point of support for thinking about the role of technology in mediating identities and social relations.||A permeabilidade social da fotografia vem sendo propulsionada pelas câmeras conectadas nas dinâmicas das redes, evidenciando um fenômeno contemporâneo baseado em uma intensa sinergia entre imagem, tecnologia e subjetividade. Para subsidiar o debate sobre esse cenário, este artigo pretende desenvolver uma triangulação teórica entre Vilém Flusser, Bruno Latour e Régis Debray, propondo estabelecer caminhos interpretativos para o atual universo de produção e circulação da fotografia que, se entendida como tecnoimagem, também representa um ponto de apoio para pensarmos o papel da tecnologia como mediadora de identidades e relações sociais.