-
Childhood education and special education in times of inclusive education||Educação infantil e educação especial em tempos de educação inclusiva
- Voltar
Metadados
Descrição
This article aims to identify what has been produced in a Post-graduation programme in Legal Amazônia about the attendance and the link between Childhood education and Special Education. Thus, what represents these scientific productions? How Childhood education and Special education are connected? The theme is an interface of two fields of knowledge, Special education and Childhood education. Both have low visibility, but the discussion is relevant and necessary in terms of Special education under inclusive education’s perspective, once it seeks to assure access and permanency of its target audience. According to the results pointed out by statistics of scientific productions, there is a lack of researches achieved on Special education and Childhood education in North area of Brazil, specifically in Post-graduation programme in Education.||O artigo objetiva identificar o que vem sendo produzido nos Programas de Pós-Graduação em Educação na Amazônia Legal sobre o atendimento e articulação da Educação Infantil na Educação Especial. Assim, o que essas produções acadêmicas retratam? Como articulam a Educação Infantil e a Educação Especial? Trata-se de uma interface entre essas duas áreas de conhecimento, a Educação Especial e a Educação Infantil, que embora com pouca visibilidade, é relevante e necessária em tempos de Educação na perspectiva de Educação Inclusiva, para garantir o acesso e permanência de seu público-alvo. Os resultados apontados pelo balanço das produções mostram que há reduzido número de pesquisas realizadas sobre Educação Especial e Educação Infantil na região norte, especificamente nos Programas de Pós-Graduação em Educação.
ISSN
1980-4512
Periódico
Autor
Fernandes, Ana Paula Cunha dos Santos | Santos, Tânia Regina Lobato dos
Data
23 de outubro de 2018
Formato
Identificador
https://periodicos.ufsc.br/index.php/zeroseis/article/view/1980-4512.2018v20n38p431 | 10.5007/1980-4512.2018v20n38p431
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2018 Ana Paula Cunha dos Santos Fernandes, Tânia Regina Lobato dos Santos
Fonte
Zero-a-Seis; v. 20 n. 38 (2018): Vol. 20 N.38 (2018) Zero-a-Seis (Jul./Dez.2018); 431- 453 | 1980-4512
Assuntos
Educação Infantil | Inclusão | Educação Especial | Educação Infantil | Childhood education | Inclusion | Special education
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | Pesquisa documental