-
Cyberculture and cyberconsumption of design||Cibercultura e ciberconsumo do design
- Voltar
Metadados
Descrição
This literature review sets forth author's positions regarding the convergence of concepts about social, cultural and intellectual behavior, which show a close connection with technological development and its use, as well as the manipulation of information and how it is created, processed and spread among groups, facing a constant consumption revolution between virtual and real universes. Information through design is one of the new consumer desires of the present century, when it is well structured, beyond being understood, can transform data into knowledge to influence actions. The objective of the survey is to reflect on the basis of data and theoretical positions the dialogue that exists between cyberculture and cyberconsumption due to the design of new digital platforms that act as a tool for socio-cultural transformation through the network in cyberspace, finally to know the trajectory, Participation, and responsibility for production and consumption in the virtual universe.||
A presente revisão bibliográfica enuncia as posturas de autores frente à convergência de conceitos sobre comportamentos sociais, culturais e intelectuais que manifestam uma ligação estreita com o desenvolvimento tecnológico e a sua utilização, assim como a manipulação de informação e como esta é criada, processada e espalhada entre grupos. Frente a uma revolução de consumo constante entre universos virtuais e reais, a informação através do design é um dos novos desejos de consumo do século atual. Quando é bem estruturada, além de ser compreendida, pode transformar dados em conhecimento para influir em ações. O objetivo do levantamento é refletir sobre dados e colocações de teóricos frente ao dialogo que existe entre a cibercultura e ciberconsumo, articulados pelo design da informação, devido à s novas plataformas digitais que atuam como ferramenta de transformação sócio-cultural através da rede tecida no ciberespaço. Finalmente, conhecer a trajetória, a participação, a responsabilidade de produção e o consumo no universo virtual.
ISSN
2358-9582
Autor
Altamirano, Otniel Josafat Lopez | Moura, Monica | Ponce, Wendy Montes | Sumano, Esteban
Data
30 de dezembro de 2017
Formato
Idioma
Fonte
Revista de Design, Tecnologia e Sociedade; v. 4 n. 2 (2017); 17-31 | 2525-7471
Assuntos
Ciberespaço. cibercultura. ciberconsumo. design da informação. | Cyberspace. Cyberculture. cyberconsumption. information design.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion