Descrição
This essay brings reflections about an experience of Ensemble Classesthat took place in basic education school, with inexperienced students that, departing from an Anglophone poetic text to be declaimed in public as a task of the subject Literature, reached as a result, the performance of a musical piece that, according to demonstrated, created an adequate musical atmosphere to the poem, enabling in its pedagogy pathway the multidisciplinary cooperation with docents of Literature, Music, Drama and Fine Arts that, in offering to Music and Literature apprentices differentiated approach perspectives, from their specific knowledge, enlarged the active construction of knowledge in diversity and depth.||Esse artigo traz reflexões sobre a vivência de Prática de Conjunto ocorrida numa escola de ensino fundamental, com estudantes inexperientes que, partindo de um texto poético anglófono a ser declamado publicamente como tarefa didática da disciplina Literatura, conseguiu como resultado, a execução de uma peça musical que, conforme fica demonstrado, ambientou adequadamente o poema, viabilizando em seu percurso pedagógico a cooperação multidisciplinar de docentes de Literatura, Música, Teatro e Artes que, ao oferecerem aos aprendizes de música e de literatura perspectivas diferenciadas de abordagem, a partir de seus conhecimentos específicos, ampliaram a construção ativa do conhecimento em diversidade e profundidade.