-
Game of Encounters: the Personne experience||Jogo de Encontros: a experiência do Personne
- Voltar
Metadados
Descrição
This paper reflects on the work of Personne, a group of artists interested in producing artworks that involve the repertoire of contemporary music and sound art in its relationship with other art forms. The group was born out of a project to transcribe the Symphonie pour un homme seul [Symphony for One Man Alone], a quintessential example of an instrumental version of musique concrète. In this project and in subsequent works, creation transpires through experimentation by means of exploring the practices of each one of its members without attempting or desiring to formalize them. Thus, this paper presents the reflections and questions of five member of the Personne group, which, based on their own work, result in projecting their critical views in relation to music and sound art in general.English version: Kathleen S. Martin||Este texto traz uma reflexão acerca do trabalho do Personne, uma reunião de artistas interessados na produção de trabalhos que envolvem o repertório da música contemporânea e das artes sonoras, em sua articulação com outras formas artísticas. O grupo nasceu do projeto de transcriação da Symphonie pour un homme seul, obra referencial da musique concrète, para uma versão instrumental. Neste projeto e nos trabalhos subsequentes, transparece a criação voltada para a experimentação, no sentido de uma exploração da prática de cada um de seus integrantes, sem que haja qualquer desejo ou tentativa de formalizar essa prática. Assim, o texto apresenta as reflexões e indagações de cinco integrantes do Personne que, partindo dos próprios trabalhos do grupo, acabam por projetar suas concepções críticas em relação à música e às artes sonoras em geral.
ISSN
2357-9978
Periódico
Autor
Iazzetta, Fernando | Caesar, Rodolfo | Mannis, José Augusto | Fenerich, Alexandre | Campesato, Lílian
Data
30 de junho de 2015
Formato
Identificador
https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029 | 10.36025/arj.v2i1.7029
Relação
https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/5536 | https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/5683 | https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/10294 | https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/10295 | https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/10296 | https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/10297 | https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/10298 | https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/10299 | https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/10300 | https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7029/10301
Direitos autorais
Copyright (c) 2015 Fernando Iazzetta, Lílian Campesato, José Augusto Mannis, Alexandre Fenerich, Rodolfo Caesar | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
Fonte
Art Research Journal / Revista de Pesquisa em Artes; Vol 2 No 1 (2015): Music and the Crisis of Contemporaneity; 1-35 | ARJ – Art Research Journal / Revista de Pesquisa em Artes; v. 2 n. 1 (2015): Música e a crise da contemporaneidade; 1-35 | 2357-9978 | 10.36025/arj.v2i1
Assuntos
Symphonie pour un homme seul | Personne | experimental music | creation and performance | collective creation | Symphonie pour un homme seul | Personne | música experimental | criação e performance | criação coletiva
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | Invited Essays