-
History of Education and Covid-19:||História da Educação e Covid-19:
- Voltar
Metadados
Descrição
What possible types of knowledge or devices develop from research in the History of Education for in-depth understanding and the assessment of impacts of the Covid-19 pandemic in School Education? This question was answered by renowned researchers in the field of History of Education: Agustín Escolano Benito (Spain); Alicia Civera (Mexico); Andrea Bennett-Kinne (USA); António Nóvoa (Portugal); Antonio Romano (Uruguay); Carlota Boto (Brazil); Cynthia Greive Veiga (Brazil); Diana Gonçalves Vidal (Brazil); Gizele de Souza (Brazil); Grace Oluremilekun Akanbi (Nigeria); Heloísa Helena Pimenta Rocha (Brazil); Justino Magalhães (Portugal); Kate Rousmaniere (USA); Linda Chisholm (South Africa); Marc Depaepe (Belgium); Marcus Aurélio Taborda de Oliveira (Brazil); Maria Teresa Santos Cunha (Brazil); Myriam Southwell (Argentina). Answers are given in full and they have been distributed within five non-compartmentalized themes in text organization: 1) Suspension, decline of the school model; 2) Territoriality and the right to education: South Africa, Argentina, Brazil, US and Nigeria; 3) Places-spaces, times and materials of school cultures; 4) Health and divergent sensitiveness in education; 5) De-schooling, old innovations and present time between impositions and resistances.|| Que potenciais conhecimentos ou dispositivos decorrem da pesquisa em História da Educação para adensar compreensões e dimensionar os impactos da Pandemia COVID-19 na Educação Escolar? Esta pergunta foi respondida por reconhecidos pesquisadores do campo de História da Educação: Agustín Escolano Benito (Espanha); Alicia Civera (México); Andrea Bennett-Kinne (Estados Unidos); António Nóvoa (Portugal); Antonio Romano (Uruguaio); Carlota Boto (Brasil); Cynthia Greive Veiga (Brasil); Diana Gonçalves Vidal (Brasil); Gizele de Souza (Brasil); Grace Oluremilekun Akanbi (Nigéria); Heloísa Helena Pimenta Rocha (Brasil); Justino Magalhães (Portugal); Kate Rousmaniere (Estados Unidos); Linda Chisholm (África do Sul); Marc Depaepe (Bélgica); Marcus Aurélio Taborda de Oliveira (Brasil); Maria Teresa Santos Cunha (Brasil); Myriam Southwell (Argentina). As respostas na íntegra são apresentadas neste texto de entrevistas e estão distribuídas em cinco eixos: 1) Suspensão, declínio do modelo escolar; 2) Territorialidade e direito à educação: África do Sul, Argentina, Brasil, EUA e Nigéria; 3) Lugares-espaços, tempos e materiais de culturas escolares; 4) Saúde e sensibilidades divergentes na educação; 5) Desescolarização, velhas inovações e tempo presente entre imposições e resistências.
ISSN
2178-5198
Periódico
Autor
Honorato, Tony | Nery, Ana Clara Bortoleto
Data
27 de agosto de 2020
Formato
Identificador
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciEduc/article/view/54998 | 10.4025/actascieduc.v42i1.54998
Direitos autorais
Copyright (c) 2020 Acta Scientiarum. Education | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Acta Scientiarum. Education; Vol 42 (2020): Publicação contínua; e54998 | Acta Scientiarum. Education; v. 42 (2020): Publicação contínua; e54998 | 2178-5201 | 2178-5198
Assuntos
history of education; historiography; school; covid-19; coronavírus; sars-cov-2. | história da educação; historiografia; escola; covid-19; coronavírus; sars-CoV-2.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion