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“Imagine the party”: Brahma’s advertising and the parody that creates a new meaning||“Imagina a festa”: Comercial da Brahma e a paródia criadora de novo sentido
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Metadados
Descrição
This work aims to analyze the discussions and dialogical relations between the parody and Brahma’s advertisement, which referred to the 2014 World Cup hosted in Brazil. The dynamics that organizes society can only be understood with a close look towards the connections between advertising, media and consumption, once it is constantly impregnating the urban life’s content. Therefore, inspired by the TV commercial, the parody, that achieved huge success among Internet users who access networks and social media, is able to present a new point of view regarding the same theme. Thereby, this paper aims to discuss the importance of these two resources to the constitution of meanings, since dialogism enables the inclusion of other existing ideologies and, along with the parody, it is possible to conclude that the meaning is different from the original, but the parodied content is always appreciated and perpetuated.||Este trabalho tem como objetivo analisar os discursos e as relações dialógicas da paródia e do anúncio publicitário da Brahma, que fez referência à Copa do Mundo de 2014 no Brasil. A dinâmica que organiza a sociedade só pode ser compreendida com um olhar atento em direção às articulações entre publicidade, mídia e consumo, uma vez que está constantemente impregnado o conteúdo da vida urbana. Assim, inspirada no comercial de TV, a paródia, que teve grande sucesso entre os internautas que acessam as redes e mídias sociais, consegue apresentar um novo ponto de vista sobre o mesmo tema. Dessa maneira, procura-se discutir a importância desses dois recursos para a constituição dos sentidos, já que o dialogismo permite a inserção de outras ideologias existentes e com a paródia é possível inferir que se ganha um sentido diferente do original, mas o conteúdo parodiado sempre é valorizado e perpetuado.
ISSN
2525-3123
Autor
Ludovice, Camila de Araújo Beraldo | Nogueira, Layd Glauce Fontanezi
Data
23 de julho de 2018
Formato
Identificador
https://www.revistas.usp.br/gis/article/view/142188 | 10.11606/issn.2525-3123.gis.2018.142188
Direitos autorais
Copyright (c) 2018 Camila de Araújo Beraldo Ludovice, Layd Glauce Fontanezi Nogueira
Fonte
GIS - Gesture, Image and Sound - Anthropology Journal; Vol. 3 No. 1 (2018) | GIS - Gesto, Imagem e Som - Revista de Antropologia; v. 3 n. 1 (2018) | 2525-3123
Assuntos
Dialogismo | Paródia | Publicidade | Redes e mídias sociais | Dialogism | Parody | Advertising | Networking and social media
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion