Descrição
This article intends to address in a preliminary way, observe and talk about an epistemological view of Interdisciplinary, since it blends theory and practice. The trigger of the reflections of the text Ivani Catarina Arantes Fazenda: Interdisciplinary: Teaching, Practice Education and Human Rights? Written for the seventeenth Endipe 2014. Far from closing the dialog and crystallize concepts, this paper proposes a first attempt to analyze in seeking sustainable indicators for Interdisciplinary; where the focus is based on the complexity and culture of those involved, so that after much reflection and dialogue we can understand clearly the importance of assertive communication Come to Be, keeping alive, protected, fed and ready those, who like us, have a need to CoEvolution, seeking thereby an internal balance and the intrinsic ability of self-reproduction of interdisciplinary issues.||Este artigo pretende de forma preliminar abordar, observar e dialogar sobre uma visão epistemológica da Interdisciplinaridade, uma vez que se misturam nela prática e teoria. O gatilho das reflexões parte do texto de Ivani Catarina Arantes Fazenda: Interdisciplinaridade: Didática, Prática de Ensino e Direitos Humanos? Escrito para o XVII Endipe3 de 2014. Longe de fechar o diálogo e cristalizar conceitos, este texto propõe uma primeira tentativa de análise em buscar indicadores sustentáveis para a Interdisciplinaridade; onde o foco baseia-se na complexidade e na cultura dos envolvidos, para que após muitas reflexões e diálogos consigamos compreender de forma clara a importância da comunicação assertiva do Vir a Ser, mantendo vivos, protegidos, alimentados e prontos aqueles, que como nós, têm a necessidade de CoEvoluir, buscando assim, um equilíbrio interno e a capacidade intrínseca de autorreprodução do questões Interdisciplinares.