Descrição
The article is focused exclusively on the music video “Dracula Mountain”, by north American noise-rock band Lightning Bolt. The aim is, in fact, sufficiently restricted: to describe the video and call it in question, considering it as a counterpoint to the band sonority and musical performance. At the end, we state that the video is both a symptom and a product of a very particular and contemporary media ecology, in which musical and audiovisual products and genres, as well as musical and audiovisual consumption habits are rebuilt and (re)potentialized, sometimes inverted.Keywords: Noise-rock, audiovisual, media ecology||O artigo se detém, exclusivamente, no vídeo “DraculaMountain”, para a música homônima do duo de noise-rocknorte-americano Lightning Bolt. A intenção, de fato, é bastanterestrita: trata-se de descrevê-lo e problematizá-lo, pensando-oem contraponto à sonoridade e à performance musical dabanda. Ao final, sustenta-se que o vídeo é sintoma e fruto deuma ecologia midiática muito particular e contemporânea, naqual produtos e gêneros (musicais e audiovisuais), bem comohábitos de consumo (musicais e audiovisuais), são refeitos e(re)potencializados, às vezes invertidos.Palavras-chave: Noise-rock, audiovisual, ecologia da mídia