Descrição
This essay provides a framework for understanding the twenty-first century dynamics of the global media economy. It has four central objectives: (1) explain the fundamental shift in media regulation engendered by neo-liberal globalization; (2) describe the operations of transnational commercial media enterprises and show how their practices and protocols have affected media institutions at the local, national, and regional levels; (3) identify issues that have risen to the forefront of media policy deliberations with respect to cultural expression and creative labor; and (4) elaborate an alternative policy perspective based on the principle of stewardship.||Este ensaio fornece um enquadramento para compreender as dinâmicas do século vinte e um da economia da comunicação global. Ele possui quatro objetivos principais: (1) explicar a mudança fundamental na regulação da mídia provocada pela globalização neoliberal; (2) descrever as operações das empresas transnacionais de mídia comercial e mostrar como suas práticas e protocolos afetaram as instituições de mídia em níveis local, nacional e regional; (3) identificar questões que têm alcançado o primeiro plano das deliberações da política de comunicação, com respeito à expressão cultural e ao trabalho criativo; e (4) elaborar uma perspectiva alternativa de política baseada no princípio de gestão cultural.