Descrição
The paper has as the focus the Marguerite Dura’s question about the time. In order to develop such analysis we’ll chose some writings of the author: Agatha (1981), Savannah Bay (1982), La maladie de lamort (1982), La Musica deuxième (1985). These writings found it in the merge of transgressive gender so commonly found in the durasiana texts, notwithstanding with high degree of theatre vocation. On playing a memory in infant state Duras expand the characters trough the unknown spaces at the border of subjectivity and objectivity, as we can see in the sentence “Savannah Bayc’est toi”.||O artigo visa analisar a questão da temporalidade em obras escolhidas de Marguerite Duras (1914-1996): Agatha (1981), Savannah Bay (1982), La maladie de la mort (1982) e La Musica deuxié€me (1985). Tais obras se encontram na con- fluência transgressiva dos gêneros peculiares à escrita durasiana, mas denotam grande vocação teatral. Ao colocar em cena a memória em estado de infá‚ncia Duras pulveriza ou dilui personagens em espaços tornando indiscernível a fronteira subjetiva e objetiva, o que pode ser observado na expressão “Savannah Bay c’est toi”.