Descrição
Dental education, in the face of the COVID-19 pandemic, needed to be rethought and directed to the new reality that was abruptly imposed by social isolation. In view of this new reality, remote classes have become the safest and most viable alternative to reduce the losses resulting from the absence of face-to-face meetings and, more than that, to allow the students' learning to not be totally interrupted. Therefore, the objective of this review was to discuss the implications of distance learning methodologies for teaching in Dentistry, whether in the theoretical or practical components of undergraduate courses, in addition to addressing the valuable use of technological resources and innovative methodologies in this new educational scenario.
Keywords: Dental education. Methodology. Innovation. dentistry. COVID-19.
||O ensino odontológico, frente à pandemia da COVID-19, precisou ser repensado e direcionado para a nova realidade que lhe foi abruptamente imposta pelo isolamento social. Diante dessa nova realidade, aulas remotas tornaram-se a alternativa mais segura e viável para reduzir os prejuízos decorrentes da ausência de encontros presenciais e, mais do que isso, para permitir que o aprendizado dos alunos não fosse totalmente interrompido. Portanto, o objetivo desta revisão foi discutir as implicações das metologias em educação a distância (EaD) no ensino em Odontologia, nos componentes teórico e prático da graduação, além de abordar a valiosa utilização de recursos tecnológicos e metodologias inovadoras neste novo cenário educacional.
Palavras-chave: Educação em odontologia. Metodologia. Inovação. Odontologia. COVID-19.