Descrição
This is a proposal of analysis-interpretation focused on the Brazilian musical forms, in historical perspective and inserted in the theoretical field of intermidiality studies to defining their generic model in the contemporaneity. The corpus consists of two texts, namely: 7 - The Musical (2011), by Charles Möeller and Claudio Botelho (musicby Ed Motta), and Revenge (2014) by Anna Toledo (inspired by the work of Lupicínio Rodrigues). This attention, given such specificity of dramaturgy texts, is therefore composed of modes of reading (under construction) to understand its verbal aspects (the libreto) and audiovisual dimension. It seeks, then, to expand the forms of musical dramaturgy as a media combination process.||
Trata-se de uma proposta de análise-interpretação voltada à s formas do musical brasileiro, em perspectiva histórica e inserida no campo teórico da intermidialidade, com vistas a se definir o modelo genérico de tais formas na contemporaneidade. O corpus é constituído de dois textos, a saber, 7 ”“ O musical (2011), de Charles Möeller e Claudio Botelho (com músicas de Ed Motta), e Vingança (2014), de Anna Toledo (inspirada na obra de Lupicínio Rodrigues). Essa atenção, dada a tal especificidade de textos de dramaturgia, portanto, se compõe de modos de leitura (em construção) para compreender seus aspectos verbais (o libreto) e audiovisuais. Busca-se, então, ampliar a compreensão de que as formas de dramaturgia musical devem ser tomadas como de combinação de mídias.