Descrição
Exquisitely filmed in Altmanesque style and drawing on scenes from the films of Martin Scorsese and Quentin Tarantino, Boogie Nights continues to this day to be proclaimed an ultra hip and daring look at the so-called Golden Age of pornography set of the 1970s. In this essay I attempt to document what this film leaves out of the historical record, and to show how historical suppression dovetails with psychic repression. Instead of history we are presented with melodrama. Instead of a historical document, Boogie Nights gives us, again, Oedipus. Like most elegies, the negative or undesirable aspects of the subject are minimized or omitted, although they come back to haunt the text.||Primorosamente filmado em estilo altmaniano e baseado nas cenas dos filmes de Martin Scorsese e Quentin Tarantino, Boogie Nights – Prazer sem limites continua até hoje a ser proclamado um ultramoderno e ousado olhar sobre a chamada Idade de Ouro do cenário da pornografia da década de 1970. Neste ensaio, procuro documentar o que esse filme deixa de fora quanto ao registro histórico e mostrar como a supressão histórica se relaciona com a repressão psíquica. Em vez de história, nos apresenta melodrama. Em vez de um documento histórico, Boogie Nights nos proporciona, novamente, Édipo. Como a maioria das elegias, os aspectos negativos ou indesejáveis do sujeito são minimizados ou omitidos, embora eles voltem para assombrar o texto.