Descrição
This paper presents reflections on the everyday lives (school) production from multiple and singular strikes of its practitioners. Approaches the poetic, aesthetic and subversive productions in/from/with the everyday lives as a possibility to understand on the other way the complex networks of knowledge and senses that are woven into a process of invention/experience of everydayness according to the peculiar modes of being (styles) of each subject. Finally, tries to point out the importance of these poetics are thought and felt, so that hegemonic ways of thinking/feeling/practice the school everyday lives may be problematized. Keywords: School everydaylives; poetics; aesthetics; subversive productions. ||Este trabalho traz reflexões acerca da produção dos cotidianos (escolares), a partir de múltiplos e singulares golpes de seus praticantes. Aborda as poéticas, estéticas e produções subversivas nos/dos/com os cotidianos, como possibilidade para compreender de outro modo as complexas redes de saberes e sentidos que são tecidas em um processo de invenção/vivência dessa cotidianidade, de acordo com os peculiares modos de ser (estilos) de cada sujeito. Por fim, busca apontar a importância de essas poéticas serem pensadas e sentidas, a fim de que modos hegemônicos de pensar/sentir/praticar os cotidianos escolares possam ser problematizados. Palavras chave: Cotidianos escolares; poéticas, estéticas; produções subversivas.