Descrição
This paper describes the intent, rationale, and processes of using an arts integrated contemplative research framework to review, engage, and respond to the book Arts-based Contemplative Practices in Research and Teaching (Walsh, Bickel, & Leggo, 2014). Weimagine possibilities for reviewing, responding, analyzing data, and engaging with scholarship through arts integrated contemplative, reparative models that involve metaphor and making. We offer how this review was conducted through a reparative model of “making love” as contemplative mindful research. We advocate mindfulness as a thriving practice that allows individuals to increase attentional awareness, providing a means of mediating generative and creative meaning-making within the interaction space between the self and experience.||Este artigo reconstrói a revisão do livro acadêmico ao responder a “Pesquisa e Ensino baseados nas artes e nas Práticas Contemplativas”, editado por Walsh, Bickel e Leggo, em 2014, um texto rico e sagazmente pensado que informará o futuro do campo simbiótico das artes e práticas contemplativas no currículo. Os autores respondem à antologia através da Praxis Parallaxic, um modelo de pesquisa que desencadeia abordagens artísticas contemplativas que a equipe usou especificamente para enfrentar os desafios contemporâneos de tempo, atenção e conexão. O livro reestrutura as possibilidades de aprendizagem dentro do espaço interativo entre o sujeito e a experiência e, por sua vez, ilustra o engajamento acadêmico por meio da realização de uma prática sustentável e deliberada de ações contemplativas e críticas.