-
Social networks and e-book publishing||Las redes sociales y la edición de e-books||As redes sociais e a edição de e-books
- Voltar
Metadados
Descrição
The permanent presence of digital means of communication in all aspects of life has affected editorial’s production, which goes through deep instability and transformation due to new digital mechanisms of editing and content distribution. Five movements act in this process: dematerialization, media convergence, digital piracy, self-publishing and drop in book sales. In this new scenario, social media emerges as an alternative means of propaganda and distribution of content, as well as an open platform, innovating to create literary output. The research sought to identify how traditional model of editing relates itself with digital social media, to therefore evaluate the role that editors might accomplish in this circumstance. It has also outlined emerging publishing models and evaluated in which way these five movements associate to the involvement of the readers in social media. Thus, it was concluded that independent authors’ growth is a great challenge to the editor’s role.||La presencia creciente de los medios digitales de comunicación en todas las dimensiones de la vida ha afectado la producción editorial, que vive una profunda inestabilidad y se transforma debido a las nuevas formas electrónicas de edición y distribución de contenido. Cinco movimientos actúan en este proceso: desmaterialización, convergencia de las medias, piratería digital, auto-publicación y caída en las ventas de libros. En ese nuevo escenario las redes sociales emergen como alternativa de divulgación y distribución de contenido y como plataforma abierta a la innovación para creación de productos literarios. El estudio buscó identificar cómo el modelo tradicional de edición se relaciona con las redes sociales digitales, a fin de evaluar el papel que los editores podrían cumplir en este ambiente. Mapeó movimientos emergentes de publicación y evaluó cómo los cinco movimientos se relacionan con el compromiso de los lectores en las redes sociales. Concluyó que el crecimiento de autores que se auto-publican es el mayor desafío al papel del editor.||A presença crescente dos meios digitais de comunicação em todas as dimensões da vida tem afetado a produção editorial, que vive profunda instabilidade e se transforma devido às novas formas eletrônicas de edição e distribuição de conteúdo. Cinco movimentos atuam nesse processo: desmaterialização, convergência das mídias, pirataria digital, autopublicação e queda nas vendas de livros. Nesse novo cenário as redes sociais emergem como alternativa de divulgação e distribuição de conteúdo e como plataforma aberta à inovação para criação de produtos literários. O estudo buscou identificar como o modelo tradicional de edição relaciona-se com as redes sociais digitais a fim de avaliar o papel que os editores poderão cumprir nesse ambiente. Mapeou modelos emergentes de publicação e avaliou como os cinco movimentos se relacionam ao engajamento de leitores nas redes sociais. Concluiu que o crescimento de autores que se autopublicam é o maior desafio ao papel do editor.
ISSN
1415-0549
Periódico
Autor
Heller, Barbara | Junior, José Mello
Data
2 de janeiro de 2017
Formato
Identificador
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23906 | 10.15448/1980-3729.2017.1.23906
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2016 Revista FAMECOS
Fonte
Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 1 (2017); ID23906 | Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 1 (2017); ID23906 | Revista FAMECOS; v. 24 n. 1 (2017); ID23906 | 1980-3729 | 1415-0549 | 10.15448/1980-3729.2017.1
Assuntos
Social networks | E-books | Publishing Market | Social networks | Redes sociales | E-books | Mercado editorial | E-books | Redes sociais | E-books | Mercado editorial | Mercado editorial
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion