Descrição
Theatre for babies already occupies a unique place in the contemporary theater.This study is linked to the teaching activity in early childhood, but also to the development of other ways of thinking his own poetic scene. The sound-music is part of the construction of the listening activity which, in turn, follows the different stages of drafting the play as well as finds resonance echoes in the “construction of the poetic imagination”, the artistcreator and its dramaturgical creation process. A study that deals with scenic creation coupled with the construction of a “active listening” between performer and audience, both during its preparation and reception, and the sound-musical as a constituent axis - the leitmotif - the show itself.||
O teatro para bebês já ocupa um lugar singular no teatro contemporâneo. Seu estudo está vinculado ao ensino na primeira infância, mas também ao desenvolvimento de outras formas de se pensar a sua própria poética em cena. O sonoro-musical é parte da construção da atividade de escuta que, por sua vez, acompanha as diferentes etapas de elaboração da obra teatral, assim como encontra ecos de ressonância na “construção do imaginário poético” do artista-criador e em seu processo de criação dramatúrgica. Um estudo que trata da criação cênica aliada à construção de uma “escuta-ativa” entre intérprete e público, simultaneamente, durante a sua elaboração e recepção, tendo o sonoro-musical como eixo constituinte - o leitmotiv - do próprio espetáculo.