Descrição
The sciences, on one side, and the arts & humanities, on the other, seem committed to different ways of making, understanding and using knowledge. The role of authority or validity of knowledge in the sciences can be interpreted as externalized and generalized through the peer-review process, whilst knowledge in the arts & humanities is often validated through reputation, claims as to connoisseurship and direct influence. Historically, the two have co-existed in the academic ecosystem without, it seems, having to take too much account of each other to conduct their own business. I shall use my own institution - the Centre for Music & Science (CMS) in the University of Cambridge - to focus discussion of some of these issues and to suggest ways in which inter-disciplinary approaches can recognize the distinctiveness of the sciences, and the arts & humanities, while benefiting both sides.||As ciências, por um lado, e as artes e humanidades, por outro, parecem comprometidas com maneiras diferentes de criar, compreender e usar o conhecimento. O papel da autoridade ou a validade do conhecimento nas ciências podem ser externalizados e generalizados através do processo de revisão por pares, ao passo que o conhecimento nas artes e humanidades é, muitas vezes, validado por meio da reputação, do apoio de especialistas e da influência direta. Historicamente, as duas co-existiram no sistema acadêmico sem, parece, se importar muito uma com a outra. Ao focalizar a discussão de algumas dessas questões, usarei minha própria instituição, o Centro de Música e Ciência (CMS) da Universidade de Cambridge, para poder sugerir maneiras pelas quais as abordagens inter-disciplinares podem reconhecer a especificidade das ciências, das artes e das humanidades, de modo a beneficia ambas.Palavras-chave: ciências e artes; especificidades; processos de validação; criação e uso diferenciado do conhecimento.