Descrição
This article presents an initial effort to understand the “mediazation of the new middle class” and the circulation of discourses considering IstoÉ Dinheiro magazine, trying to understand its perspective as a mediatized class. To such intent, we seek to establish a relationships between identity, discourse and consumption and observe what communication has to say about social classes in the current scenario. From the analysis of news reports, we have observed narratives focused on individual overcoming along with the image of a “Brazil that works.” Furthermore, it can be said that the referred magazine reproduces the hegemonic discourses about what is the “new middle class”.||O artigo traz um esforço inicial de compreender a “midiatização da nova classe média” e sua circulação de discursos a partir do discurso da revista IstoÉ Dinheiro, observando sua visão de classe midiatizada. Para isso, buscamos compreender algumas relações entre identidade, discurso e consumo e observar o que a comunicação tem a dizer sobre classes sociais no cenário atual. A partir da análise de reportagens, há narrativas de superação individual junto com a imagem de um “Brasil que dá certo”. Além disso, pode-se afirmar que a revista reproduz o discurso hegemônico sobre o que é ser da “nova classe média”.