Descrição
This paper discusses the dynamics of formation of the practices carried out by educators in the education sector in a science museum in the view of Communities of Practice by Etienne Wenger. The universe of study was the educational area of the Paraense Emilio Goeldi Museum and the data were analyzed based on the categories of mutual engagement, joint enterprise and shared repertoire. It was found that the education area of this museum is structured partly as a community of ractice of museum education. This analyzes help to understand the possibilities and challenges that these sectors face in their conformation, and help to understand the education in museums as an area of knowledge.||Este texto discute a dinâmica de constituição das práticas realizadas pelos educadores do setor educativo de um museu de ciência na perspectiva das Comunidades de Práticas de Etienne Wenger. O universo de estudo foi a área educativa do Museu Paraense Emílio Goeldi e os dados foram analisados com base nas categorias de engajamento mútuo, empreendimento conjunto e repertório partilhado. Verificou-se que a área educativa deste museu se estrutura parcialmente como uma comunidade de prática de educação em museus. As análises realizadas auxiliam para compreensão das possibilidades e desafios que os setores educativos enfrentam em sua conformação e aprofundam o entendimento da educação em museus como uma área de conhecimento.