Descrição
This article was built on an experience of reception and theatrical mediation, whose use of photography as a stimulus for capturing the expectations of the spectator was the methodological basis. The work exposes the investigative path of the photography potentialities as a pedagogical resource for the theatrical mediation of the Autômatos: Self da Inexistência spectacle, produced by Cia Laica de Teatro. The analysis of the data included answers from an interview conducted with spectators, boosted by the photograph reception (before the spectacle) and images/scenes of the spectacle itself (after the spectacle). The audience, as co-author of the scene, established connections between the perceptions derived from the photographs and the moment of the spectacle reception, promoting interactions with memories associated to the audience's fruition facing the theatrical event.||Este artigo reflete uma experiência de recepção e mediação teatral, cuja base metodológica foi a utilização da fotografia como estímulo para a captação das expectativas do espectador. O trabalho expõe o percurso investigativo das potencialidades da fotografia como recurso pedagógico para a mediação teatral do espetáculo Autômatos: Self da Inexistência, da Cia Laica de Teatro. A análise dos dados incluiu as respostas de uma entrevista realizada com os espectadores, impulsionados pela recepção das fotografias (pré-espetáculo) e imagens/cenas do espetáculo (pós-espetáculo). O público, como coautor da cena, estabeleceu conexões entre as percepções advindas anteriormente das fotografias e o momento da recepção do espetáculo, promovendo interações com a memória associadas com a fruição, diante do acontecimento teatral.