-
Weaving Stories about Art Education: Conversations with Ana Mae Barbosa||Tecendo histórias do ensino de artes: conversas com Ana Mae Barbosa
- Voltar
Metadados
Descrição
In confluence with the preparation of this edition of the ARJ, Ana Mae Barbosa is publishing her book Redesenhando o Desenho: educadores, política e história (Redesigning Design: teachers, politics and history, Editora Cortez, 2015), thus giving continuity to the strong historical aspect of her research. This opens up an opportunity to speak with her about the book and the responsibilities involved in historical research in the field of contemporary art education. Besides acting as a kind of book review, the conversation goes into topics that arise while researching contemporary art education history, such as what paths that imagination can take, assessing the plausibility of the contexts studied; the methodical choices of the researcher in constructing narratives and the sharing of data and documents; the importance of the researcher's awareness concerning the role his/her own point of view takes on in weaving a history that may contribute to the illumination of the present and shed light on possibilities.English version by Leslie Damasceno.||Em confluência com a preparação deste número do ARJ, Ana Mae Barbosa está lançando o livro Redesenhando o Desenho: educadores, política e história, pela Editora Cortez, dando assim continuidade a vertente histórica de suas pesquisas. Abre-se uma oportunidade para conversar com ela sobre o livro e as responsabilidades envolvidas nas práticas da pesquisa histórica no campo do ensino de artes na contemporaneidade. Além de funcionar como uma resenha do novo livro, a conversa adentra por algumas veredas que se abrem ao se pesquisar a história, tais como, as veredas da imaginação diante da plausibilidade dos contextos estudados, as escolhas metodológicas do pesquisador na construção de narrativas e partilha de dados e documentos, a importância da consciência do pesquisador sobre o seu ponto de vista na tessitura de uma história que pode contribuir para iluminar o presente e vislumbrar possibilidades. Partilhamos aqui esta conversa!
ISSN
2357-9978
Periódico
Autor
Coutinho, Rejane Galvão
Data
25 de setembro de 2015
Formato
Identificador
https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/7619 | 10.36025/arj.v2i2.7619
Direitos autorais
Copyright (c) 2015 Rejane Galvão Coutinho | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
Fonte
Art Research Journal / Revista de Pesquisa em Artes; Vol 2 No 2 (2015): Confluências/Confluences; 123-140 | ARJ – Art Research Journal / Revista de Pesquisa em Artes; v. 2 n. 2 (2015): Confluências/Confluences; 123-140 | 2357-9978 | 10.36025/arj.v2i2
Assuntos
Ensino de Arte | Ana Mae | Desenho
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion