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What can be learned about arts literacy through dance? A speculative essay||O que pode ser aprendido sobre alfabetização artística através da dança? Um ensaio especulativo
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Metadados
Descrição
In this visual essay, we discuss Dance in the City, a course that examines the multiple dimensions, contexts, and purposes of dance through an innovative pedagogy. Drawing upon our research and practice as dance and visual arts educators, we conceptualized our course and its learning experiences around a notion of dance literacy in which understanding and making dance/movement are complimentary acts that take place within a sociocultural context. Our vision was to develop a course that explored the broad context of dance to create a rare opportunity for students to engage with an otherwise largely ignored art form in higher education. From our speculative standpoint on dance pedagogy, we demonstrate how each student’s speculative trajectory in our course can lead to imagining and embodying futures and different ways of knowing about art, dance, and the world.||Neste ensaio visual, discutimos a Dança na Cidade, um curso que examina as múltiplas dimensões, contextos e propósitos da dança através de uma pedagogia inovadora. Com base em nossa pesquisa e prática como educadores de dança e artes visuais, desenvolvemos nosso curso e suas experiências de aprendizagem em torno de uma noção de alfabetização em dança, na qual interpretar e criar dança / movimento são considerados atos complementares, que ocorrem dentro de um contexto sociocultural. Nossa visão era desenvolver um curso que explorasse o amplo contexto da dança para criar uma oportunidade rara para os alunos se engajarem com uma forma de arte que costuma ser amplamente ignorada no ensino superior. Do nosso ponto de vista especulativo sobre a pedagogia da dança, demonstramos como a trajetória especulativa de cada aluno em nosso curso pode levar a imaginar e incorporar futuros e diferentes maneiras de conhecer a arte, a dança e o mundo.
ISSN
2357-9854
Periódico
Autor
Andrews, Kimber | Bastos, Flavia
Data
30 de dezembro de 2018
Formato
Identificador
https://seer.ufrgs.br/gearte/article/view/89344 | 10.22456/2357-9854.89344
Idioma
Relação
https://seer.ufrgs.br/gearte/article/view/89344/51625 | /*ref*/BOLT, B. Art beyond representation: The performative power of the image. London: Tauris, 2004. | /*ref*/DILS, A. Moving into dance: Appreciation as dance literacy. In L. Bresler (Ed.). International handbook of research in arts education. Dordrecht, The Netherlands: Springer, 2007. p. 569-580. | /*ref*/ROSS, J. The instructable body: Student bodies from classrooms to prison. In L. Bresler (Ed.), Knowing bodies, moving minds: Towards embodied teaching and learning. The Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 2004. p. 169-181. | /*ref*/STINSON, S. W. My body/myself: Lessons from dance education. In L. Bresler (Ed.), Knowing bodies, moving minds: Towards embodied teaching and learning. Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 2004. p. 153-167. | /*ref*/THORP, M. Correlating theory and practice in fine art research: Understanding practice as research; seminars for first year PhD students. Journal of Visual Art Practice, 15(1), 2016. p.4-9.
Direitos autorais
Direitos autorais 2018 Revista GEARTE | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Revista GEARTE; v. 5, n. 3 (2018): Diálogos entre o Ensino de Artes Visuais no Brasil e em outros contextos | Revista GEARTE; v. 5, n. 3 (2018): Diálogos entre o Ensino de Artes Visuais no Brasil e em outros contextos | 2357-9854
Assuntos
Reflexivity. Dance literacy. Embodied learning. Speculative pedagogy. | Reflexividade. Alfabetização em dança. Aprendizagem com o corpo. Pedagogia especulativa.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion